De zeven beste eigenschappen van de Accu Toyota Yaris Hybrid

Accu Toyota Yaris Hybrid

De Toyota Yaris is een kleine auto, maar zijn lijst met functies is indrukwekkend. Dit is een van de nieuwste auto’s in ons wagenpark, en het is ook een van de meest praktische. De Yaris is verkrijgbaar in drie uitvoeringen: basis, middenklasse en topklasse. Vandaag bespreken we de basisversie en de meest opvallende kenmerken. Alle details over deze kleine auto kunt u hieronder lezen.

Wat is de Accu Toyota Yaris Hybrid?

De accu van de Toyota Yaris Hybrid is een Lithium-ion accu. Dit type accu is veilig en praktisch. Bovendien kan hij worden opgeladen. Dit is hoe de Toyota Yaris Hybrid werkt. Wanneer u de auto in zijn achteruit zet, wordt de accu opgeladen. Wanneer u de auto start, start de accu de motor. U kunt de accu ook gebruiken wanneer u de auto niet gebruikt, bijvoorbeeld om stroom op te slaan voor later gebruik. Op die manier verbruikt u minder gas en vermindert u de uitstoot. De Toyota Yaris Hybrid heeft een totale capaciteit van 7,4 kWh. Dit is geen grote capaciteit, maar het is voor de meeste mensen voldoende. De hybride batterij maakt slechts ongeveer 12,5% van het gewicht van de auto uit, dus u kunt de Yaris in veel krappe ruimtes krijgen. De Yaris heeft een EPA geschat brandstofverbruik van 49 MPG. Met de hybride batterij is dit meer dan genoeg om u te brengen waar u heen wilt.

Parallel hybride technologie

De Toyota Yaris Hybrid combineert een benzinemotor met een lithium-ion accu. Dit is een gebruikelijke en veilige manier om een auto aan te drijven. In dit geval is de motor echter een 1,5-liter inline-4. Dit is een kleine motor, maar hij doet het goed. Het gas wordt gemengd met vloeibaar propaan, dat wordt opgeslagen in de tank. Dit systeem wordt een parallelle hybride genoemd. Dit betekent dat de motor en de accu samenwerken om de auto aan te drijven. De motor wordt alleen gebruikt als de accu bijna leeg is. Dit betekent dat u het beste van twee werelden krijgt: de door gas aangedreven motor en de verminderde uitstoot van een elektrische auto.

Regeneratief remmen

Het volgende kenmerk is het regeneratief remmen. Dit betekent dat de auto zichzelf afremt door de motor te gebruiken om de wielen aan te drijven. Dit is een zeer veilige manier van remmen. De motor draait niet terwijl u remt, dus het is niet gevaarlijk. Daarom hoeft u niet zo veel remdruk te gebruiken. De Yaris Hybrid beschikt ook over regeneratieve acceleratie. Dit betekent dat wanneer u gas geeft, de auto de motor gebruikt om stroom op te wekken. Het resultaat is een lager brandstofverbruik, minder uitstoot en minder lawaai.

Smart Speed-Sensing All-Wheel Drive

Deze Hybrid heeft ook een systeem dat de rijomstandigheden registreert en de juiste hoeveelheid vermogen op de wielen overbrengt. Dit wordt smart speed-sensing all-wheel drive genoemd. Het systeem detecteert de snelheid van de auto en de weg en doseert vervolgens het vermogen dat nodig is om de auto in beweging te houden. Dit kan helpen bij het gevoel van een kleine auto, omdat het ervoor zorgt dat de auto niet zo vaak stopt als een grote auto zou doen. Het kan ook helpen bij het kleine-autogevoel, omdat het ervoor zorgt dat de auto niet zo vaak tot stilstand komt als bij een full-size auto het geval zou zijn. Bovendien kan deze vierwielaandrijving ook detecteren of het glad is en de juiste hoeveelheid vermogen leveren om de bestuurder te helpen de auto onder controle te houden.

DC snellaadpoort

Het laatste opvallende kenmerk van de Toyota Yaris Hybrid is de DC snellaadpoort. Bij de meeste hybride auto’s wordt de accu opgeladen via een normaal stopcontact thuis. Met de DC snellaadpoort kunt u de accu opladen bij een benzinestation. Dit is ideaal voor wanneer u een lange reis maakt en moet stoppen om te tanken. Met DC snelladen kunt u de batterij in een paar uur opladen. Dit kan zeer nuttig zijn wanneer u een verre reis maakt, omdat u dan wat afstand kunt afleggen tot het dichtstbijzijnde tankstation.

premium gevoel en geluid

Het premium gevoel en geluid van de Toyota Yaris Hybrid zijn interessant. Het geluidssysteem is krachtig en het interieur voelt veel luxueuzer aan dan dat van andere auto’s van dit formaat. Het premium gevoel komt door het ergonomische ontwerp van het interieur. De auto heeft een satijnzwart interieur dat er duur uitziet en hoogwaardig aanvoelt. De stoelen zijn ook verstelbaar en hebben lendensteun. De achterbank is ook zeer ruim, zodat er veel mensen in passen. Als u met vrienden of familie reist, kunt u de achterbank achterover laten leunen. Dat is handig voor als u wilt dat iedereen in de auto comfortabel zit.

veelzijdige zit- en bagageruimte

De Toyota Yaris heeft een ruim interieur. De voorstoelen zitten comfortabel, en er is veel beenruimte op de achterbank. Ook de kofferbak is ruim, zelfs met de stoelen achterin. De laadruimte is 11,8 kubieke meter, dus je kunt er een behoorlijke hoeveelheid spullen in kwijt. De kofferbak is niet goed beveiligd. Als u zich zorgen maakt over dieven, kunt u overwegen om te investeren in een veilige opbergruimte voor uw spullen. De Toyota Yaris Hybrid is een kleine auto, maar de lijst van functies is indrukwekkend. Dit is een van de nieuwste auto’s in onze vloot, en het is ook een van de meest praktische. De Yaris is verkrijgbaar in drie versies: basis, middenklasse en top-of-the-line. Vandaag bespreken we de basisversie en zijn meest opvallende kenmerken. Hieronder kunt u alle details over deze kleine auto lezen.